Vieta manām pārdomām par tehnoloģijām (un ne tikai par tām), interesantākām tehnoloģiju un zinātnes ziņām un sasniegumiem, kā arī dažiem jokiem jautrākai dzīvei.

ceturtdiena, 2013. gada 16. maijs

Windows 8 lietojumprogramma "Rēķināsim!"

Beidzot tas brīdis ir klāt, kad Microsoft ir sertificējis manu lietojumprogrammu savam veikalam. No sākotnējās idejas par vienkāršu rēķināšanas aplikāciju bez jebkādiem izskaistinājumiem tā ir kļuvusi par daudz skaistāku un patīkamāk lietojamu programmu, pateicoties Sandras Sabīnes Jaundālderes jautro dalībnieku zīmējumiem.
Kā jau tas no nosaukuma ir saprotams, tad šī lietojumprogramma ir saistīta ar rēķināšanu un ir paredzēta dažādu vecumu grupām. Un tā ir arī bezmaksas.

Ideja par šādu programmiņu man jau bija ļoti sen, kad mani bērni vēl bija maziņi. Tad es ar Java programmēšanas valodas palīdzību biju izveidojis šīs spēles pirmo variantu. Bērni varēja sacensties ar datoru saskaitīšanā. Bērni paaugās un tā šī programma vairs arī netika uzlabota un attīstīta. Līdz brīdim, kad Microsoft izsludināja konkursu par Windows 8 lietojumprogrammu izstrādi. Tā kā es daudz-maz zinu HTML, CSS un JavaScript, tad arī nolēmu piedalīties šajā pasākumā un izveidot Windows 8 videi šo lietojumprogrammu.

Bet nu par pašu Windows 8 lietojumprogrammu.
Palaižot šo lietojumprogrammu, vienmēr sākumā tiek atvērts iestatījumu logs, kurā var norādīt gan kādā veidā rēķināsim, gan ar ko rēķināsim.
Vērtību intervāli ir 10 lielas grupas, kādos intervālos tiks ģenerēti skaitļi rēķināšanai. Jo lielāks skaitļu intervāls tiks izvēlēts, jo ar lielākiem skaitļiem notiks rēķināšana. 
Kad skaitļu intervāls ir norādīts, var izvēlēties, kādu matemātisku darbību izmantosim rēķināšanā - saskaitīšanu, atņemšanu, reizināšanu vai dalīšanu. Pagaidām uzdevumi tiek veidoti tikai ar 2 parametriem un vienu darbību.
Nākamais solis ir izvēlēties spēles veidu - vai sacentīsimies ar datoru vai ar kādu citu cilvēku, vai arī tā būs rēķināšana uz noteiktu laiku vai arī gribēsim rēķināt bez laika ierobežojuma. Ja grib rēķināšanā sacensties ar datoru, tad izvēles rūtiņa pie 2. spēlētāja ir jāatstāj tukša. Tiklīdz ķeksi ieliek šajā rūtiņā, tad uzreiz sacensība notiek ar otru cilvēku un dators pats vairs neko nerēķina.
Sacenšanās savā starpā neatšķiras - vai tas ir ar datoru vai ar citu cilvēku. Kamēr man ir uzdevums un es domāju tam risinājumu, tikmēr otrā spēlētāja dzīvnieciņš kustas uz priekšu. Kamēr otrs spēlētājs domā un risina savu uzdevumu, tikmēr mans dzīvnieciņš kustās uz priekšu. Uzvar tas, kurš pirmais nokļūst līdz savas trases beigām. 
Ja nepareizi uzraksta atbildi, tad mans dzīvnieciņš atlec atpakaļ. Jo tuvāk finiša līnijai, jo lielāku lēcienu atpakaļ veiks tavs dzīvnieciņš. Jo vairāk nepareizu atbilžu ir bijušas, jo lielāks lēciens atpakaļ. Tā teikt, nemēģini uzvarēt ar nepareizu atbilžu rakstīšanu.

Ja ir izvēlēta rēķināšana uz laiku, tad tur piedalos tikai es viens pats. Un progresa trase rāda, cik vēl laika ir palicis rēķināšanai no mana uzstādītā laika.
Ja šeit kādu uzdevumu aprēķinās nepareizi, nekas slikts nenotiks. Laiks turpinās iet uz priekšu un nekādu lēcienu atpakaļ nenotiks.

Trešais rēķināšanas veids ir vienkārša rēķināšana. Tai nav jānorāda nekāds laiks.
Rēķini uzdevumus cik ilgi gribi. Kad apnīk rēķināt, tad var arī to beigt darīt.
 Kad beidz rēķināt, tiek parādīts neliels kopsavilkums un tiek apsveikts uzvarētājs, ja ir bijušas sacensības. 

Lietojumprogramma ir paredzēta gan maziem un lieliem bērniem, kuriem vajag nostiprināt aritmētikas zināšanas, gan arī pieaugušie to var lietot un patrenēt savas smadzenes.

Lietojumprogramma "Rēķināsim!" ir atrodama Windows 8 veikalā (pēc nosaukuma) vai arī pieejama pēc šīs saites: http://apps.microsoft.com/windows/lv-LV/app/rekinasim/3a19e802-3cb6-4fcd-ba55-7da14c59a3c0
Windows 8 sistēmas iestatījumos kā reģionam jābūt norādītam Latvija, savādāk lietojumprogramma nebūs pieejama. Ja nezini kā to izdarīt, tad to var izlasīt rakstā Reģiona nomainīšana Windows 8 datoros.

Ja ir ko teikt vai vēlies izteikt savu viedokli par šo rakstu, tad droši to atstāj komentāros.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru