Vieta manām pārdomām par tehnoloģijām (un ne tikai par tām), interesantākām tehnoloģiju un zinātnes ziņām un sasniegumiem, kā arī dažiem jokiem jautrākai dzīvei.

sestdiena, 2014. gada 22. novembris

Atskats uz Lattelecom rīkoto konferenci "Bizness un radošums 2014"

06.11.2014 biju ielūgts uz Lattelecom rīkoto 9. starptautisko konferenci "Bizness un radošums 2014". Uz šo konferenci bija ielūgti pasaulslaveni runātāji, lai ar klātesošiem dalītos savā pieredzē. Lai arī konferences runātāji pārstāvēja katrs savu darbības sfēru, bet viņiem visiem bija viena liela un kopīga iezīme - viņiem bija daudz plašāks un nestandartāks redzējums uz citiem cilvēkiem tik ierastām lietām.

Kā pirmais savu runu klātesošajiem teica Latvijas Republikas ārlietu ministrs Edgars Rinkevičs, kurš klausītājus iepazīstināja ar Latvijas attīstību un nākotnes plānus sakarā ar Latvijas attīstību.
Pēc tam runāja Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors. Un izrādās, ka ar inovācijām mums ir mazliet jāpacenšas, jo tagad esam nokritušies par vienu vietu zemāk - uz 34. vietu pasaules līmenī.

Ka nākamais uzstājās kādreizējais Apple radošais direktors Kens Segals (Ken Segall). Sākumā viņš dalījās savās atmiņās par darbu Apple kompānijā un savās atmiņās par darbu kopā ar Stīvu Džobsu. Bet savā stāstījumā viņš nepalika tikai šajās atmiņās, bet arī dalījās pieredzē, kas sniedza (un turpina sniegt) Apple lielu pārsvaru pār citiem tirgus dalībniekiem - vienkāršība dizainā, lietošanā un komunikācijā ar saviem klientiem.
Viņš ir arī cilvēks, kurš Apple produktu nosaukumos iekļāvis par ikonu kļuvušo burtu "i" un konferencē vairakkārt uzsvēra, ka uzņēmumam ir iespējams izcelties ar produkta un pakalpojuma vienkāršību, jo šī īpašība kļuvusi par retumu. Kā piemēru viņš izcēla Apple un Microsoft pakalpojumu cenas mūzikas pirkšanā - it kā abas kompānijas to pašu produktu piedāvā vienāda cenā, bet Apple piedāvājums ir lietotajiem ērtāks un vienkāršāk uztverams.
Bet ne tikai Apple ir strādājis un darbojies Kens Segals - viņš ir darbojies un strādājis arī citās lielās kompānijās, kurās ir mēģinājis ieviest to pašu produktu vienkāršību, kas bija ieviesta Apple. Kā vēl vienu lielisku piemēru viņš minēja klēpjdatoru izvēli kompānijas mājaslapā. No vienas puses tika parādīta Dell un HP lapas ar daudziem dažādiem datoru modeļiem, ko cilvēks var izvēlēties. Par dažiem pat īsti nav skaidrs, ar ko tie viens no otra atšķiras. Bet no otras puses tika parādīts Apple lapa ar datoru izvēli, kurā ir tikai pāris modeļi un cilvēks var ātri izvēlēties sev vajadzīgo modeli.
Šī prezentācija bija lieliska un man patika vislabāk. Ja vēl kādam ir iespēja noskatīties šo uzstāšanos Lattelecom video arhīvā, tad tas ir noteikti jāredz!

Kā nākamais uzstājās kompānijas Waze līdzdibinātājs Uri Levins (Uri Levine). Viņš dalījās savā pieredzē, kā būt par startup veidotāju un kā piemērus minēja no savas dzīves ar savu veidoto kompāniju ar nosaukumu Waze. Kā pirmais viņa lielais domu grauds bija - uzņēmējdarbība ir līdzīga iemīlēšanai jeb "ja tu nemīli to ko dari, tad dari kaut ko, ko mīli". Ja veido savu uzņēmumu, tad tas arī ir viens no galvenajiem punktiem.
Bet ne mazāk svarīgs punkts ir arī tas, ka uzņēmējdarbība ir ilgs process, lai gūtu panākumus. Pēc pirmajiem panākumiem pienāk laiks, kad zūd interese un degsme strādāt. Tad ir jāmēģina izturēt šo posmu un turpināt savu attīstību.
Visā savā stāstījumā viņš piemērus minēja no savas dzīves un Waze pirmsākumiem. Bet arī sniedza labus padomus cilvēkiem, kas vēlas sākt pats savu iesācējuzņēmumu, piemēram, atrodi problēmu un radi tai lielisku risinājumu, bet tādu, ko arī pats labprāt lietotu.
Un galvenais - mēģināt atrast saikni ar saviem lietotājiem un pašos uzņēmuma pirmsākumos savu produktu laist vietējā tirgū, tikai pēc tam to veidot globālai publikai. Tā vieglāk būs saprast, kas ir labs un kas ir vēl pilnveidojams tavā produktā.

Pēc tam uzstājās Ēriks Hovelers (Eric Höweler), kas ir arhitekts un dalījās savā skatījumā par nākotnes pilsētas izskatu un infrastruktūru. Viņš bija piedalījies un uzvarēja Bostonas (ASV) pilsētas konkursā par nākotnes attīstības vīziju. Bet viņš neaprobežojās tikai ar Bostonu, bet paņēma un apskatīja visa reģiona Bostona - Vašingtona nākotnes attīstības vīziju, jo viss tomēr ir savā starpā saistīts.
Viņa nākotne vīzijā ceļi kļūst transformējami un sabiedriskais transports (vilcieni, autobusi) ir cieši saistīts ar privāto transportu - brauc ar vienu, bet pēc tam ērti pārkārtojies uz citu transporta veidu.
Tapāt arī viņam bija vīzija par nākotnes ceļu, kas atbilstoši vajadzībām tiek transformēts vai nu par automašīnu braucamo ceļu, vai nu par zālāju - atkarība no laika un situācijas.
Kā vēl vienu viņa grandiozo ideju var minēt viņa vīziju dalīties visā - gan informācijā un transporta līdzekļos, gan arī dzīvojamajā telpā. Tieši tā - dzīvojamā telpas dalīšanā ar citiem cilvēkiem - piemēram, dzīvojamā māja kādam ir pieejama 10-12, kādam tā ir pieejama no 12-13, bet citam, no 19-22. No resursu izmantošanas viedokļa tas ir lieliski, bet tas man personīgi ne īsti patika. Tas man līdzinājās Komunismam 2.0.
Daudzas viņa idejas un vīzijas bija interesantas un lieliskas, bet būs vajadzīgs laiks, liela vēlme un nauda, lai tās tiktu realizētas.

Nākamais runātājs bija Robijs Vitrano (Robbie Vitrano). Viņš ir sociālais uzņēmējs no Ņūorleānas, kas dalījās savā pieredzē par uzņēmējdarbības attīstīšanu pēc Katrīnas viesuļvētras.
Ja veido savu biznesu, tad jāpadomā arī par uzņēmējdarbības attīstošu vidi un dot iespēju apmācīt un iesaistīt uzņēmējdarbības veicināšanā arī citus cilvēkus. Citiem vārdiem sakot, palīdzi ar uzņēmējdarbības vides sakārtošanu, sniedz palīdzību jaunajiem censoņiem un apmāci tos. Tas palīdzēs apkārtējās biznesa vides uzlabošanā un ieguvums no tā būs visiem.

Kā pēdējais runātājs uzstājās Andris K. Bērziņš, kurš klausītājus sākuma iepazīstināja ar veiksmīgajiem Latvijas iesācējuzņēmumiem un ko lielāki uzņēmumu var pārņemt no šādu iesācējuzņēmumu domāšanas veida.
Kā jau tas ir pieņemts iesācējuzņēmumos, tad galvenā nozīmē ir nebaidīties riskēt un pieņemt nestandarta veidus dažādu problēmu risināšanai vai produktu virzīšanai.

Pati konference bija ļoti interesanta un iedvesmojoša. Ja kādam ir iespēja noskatīties šo konferences ierakstu Lattelecom video arhīvā, tad tas ir noteikti jāredz!

Ja Tev ir kas sakāms vai piebilstams, tad droši to vari atstāt komentāros.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru